loading...
دانلود با لینک مستقیم | اهنگ جدید|دانلود فیلم |تحقیق |همه چی|
تبلیغات

admin بازدید : 324 سه شنبه 24 آذر 1394 نظرات (0)

قنات

قنات یا کاریز «کهریز» به راهی که در زیر زمین کنند تا آب از آن جریان یابد می‌گویند. قنات کانالی است که از دیر باز برای مدیریت آب در زمین می‌ساخته‌اند. رشته چاهی است که از «چاه مادر» سرچشمه می‌گیرد و احیاناً هزارها متر به طول می‌انجامد که سرانجام آب این قناتها برای شرب و کشت و کار به سطح زمین می‌رساند ودر جای معینی به روی زمین می‌آید.

 

قنات يا قنوات

جمع «قنات» را « قنوات » گویند.طولانی ترین قنات جهان و عمیق ترین مادرچاه در شهرستان گناباد قرار دارد که تاریخ کندن آن به دوره هخامنشی و یا قبل از آن می‌رسد. قنات یا کاریز «کهریز» به راهی که در زیر زمین می‌کنند تا آب از آن جریان یابد می‌گویند. قنات کانالی است که از دیر باز برای مدیریت آب در زمین می‌ساخته‌اند. رشته چاهی است که از «چاه مادر» سرچشمه می‌گیرد و احیاناً هزارها متر به طول می‌انجامد که سرانجام آب این قناتها برای شرب و کشت و کار به سطح زمین می‌رساند ودر جای معینی به روی زمین می‌آید. ایرانیان باستان در چندین هزار سال قبل دست به این ابتکار جدید زده و آن را قنات یا کهریز نام نهادند. با این اختراع که در نوع خود در جهان تاکنون بی‌نظیر است، می‌توان مقدار قابل توجهی از آبهای زیرزمینی را جمع آوری کرد و به سطح زمین رساند، که همانند چشمه‌های طبیعی ، آب آن در تمام طول سال بدون هیچ کمکی از درون زمین به سطح آن جاری گردد. قنات که توسط مقنیان ایرانی اختراع شده ، هزاران سال قدمت دارد. قدمت بسیاری لازم قناتهای ایران ، از پنج یا شش هزار سال متجاوز است و عمری برابر با تاریخ کهن ایران دارد. با وجود این که چندبن هزار سال از اختراع آن می‌گذرد، مع هذا هنوز هم این روش استفاده از آب ، در قسمت مهمی از روستاها و مناطق مسکونی و کشاورزی و دامداری کشور معمول و متداول است و حتی یکی از ارکان اصلی کشت و زرع در نواحی خشک را تشکیل می‌دهد. این اختراع که امروزه شهرت جهانی پیدا کرده ، بعدها از ایران به بسیاری از کشورهای جهان انتقال یافته و مورد استفاده مردم در دیگر نقاط دنیا قرار گرفته‌است. طولانی ترین قنات جهان و عمیق ترین مادرچاه در شهرستان گناباد قرار دارد که تاریخ کندن آن به دوره هخامنشی و یا قبل از آن می‌رسد. گوبلو معتقد است که قنات، ابتدا یک فن آبیاری نبوده، بلکه به طور کامل از تکنیک معدن نشأت گرفته و منظور از احداث آن جمع‌آوری آبهای زیرزمینی مزاحم (زه آبها) به هنگام حفر معادن بوده‌است.... تردیدی نیست که در گستره فرهنگی ایران، از معادن «مس» و احتمالاً «رویِ» موجود در کوههای زاگرس، در جریان هزاره دوم قبل از میلاد مسیح بهره‌برداری شده‌است.

قنات یا کاریز «کهریز» به راهی که در زیر زمین می‌کنند تا آب از آن جریان یابد می‌گویند. قنات کانالی است که از دیر باز برای مدیریت آب در زمین می‌ساخته‌اند. رشته چاهی است که از «چاه مادر» سرچشمه می‌گیرد و احیاناً هزارها متر به طول می‌انجامد که سرانجام آب این قناتها برای شرب و کشت و کار به سطح زمین می‌رساند ودر جای معینی به روی زمین می‌آید. ایرانیان باستان در چندین هزار سال قبل دست به این ابتکار جدید زده و آن را قنات یا کهریز نام نهادند. با این اختراع که در نوع خود در جهان تاکنون بی‌نظیر است، می‌توان مقدار قابل توجهی از آبهای زیرزمینی را جمع آوری کرد و به سطح زمین رساند، که همانند چشمه‌های طبیعی ، آب آن در تمام طول سال بدون هیچ کمکی از درون زمین به سطح آن جاری گردد. قنات که توسط مقنیان ایرانی اختراع شده ، هزاران سال قدمت دارد. قدمت بسیاری لازم قناتهای ایران ، از پنج یا شش هزار سال متجاوز است و عمری برابر با تاریخ کهن ایران دارد. با وجود این که چندبن هزار سال از اختراع آن می‌گذرد، مع هذا هنوز هم این روش استفاده از آب ، در قسمت مهمی از روستاها و مناطق مسکونی و کشاورزی و دامداری کشور معمول و متداول است و حتی یکی از ارکان اصلی کشت و زرع در نواحی خشک را تشکیل می‌دهد. این اختراع که امروزه شهرت جهانی پیدا کرده ، بعدها از ایران به بسیاری از کشورهای جهان انتقال یافته و مورد استفاده مردم در دیگر نقاط دنیا قرار گرفته‌است. طولانی ترین قنات جهان و عمیق ترین مادرچاه در شهرستان گناباد قرار دارد که تاریخ کندن آن به دوره هخامنشی و یا قبل از آن می‌رسد. گوبلو معتقد است که قنات، ابتدا یک فن آبیاری نبوده، بلکه به طور کامل از تکنیک معدن نشأت گرفته و منظور از احداث آن جمع‌آوری آبهای زیرزمینی مزاحم (زه آبها) به هنگام حفر معادن بوده‌است.... تردیدی نیست که در گستره فرهنگی ایران، از معادن «مس» و احتمالاً «رویِ» موجود در کوههای زاگرس، در جریان هزاره دوم قبل از میلاد مسیح بهره‌برداری شده‌است.

 

مشخصات قنات

قنات ، تشکیل شده از یک دهانه یا هرنج که روباز است و یک مجرای تونل مانند زیرزمینی و چندین چاه عمودی که مجرا یا کوره زیر زمینی را در فواصل مشخص با سطح زمین مرتبط می‌سازد. چاهها که به آنها در موقع حفر ، میله هم گفته می‌شود، علاوه بر مجاری انتقال مواد حفاری شده به خارج ، عمل تهویه کانال زیرزمینی را نیز انجام می‌دهد و راه ارتباطی برای لای‌روبی ، تعمیر و بازدید از داخل قنات نیز به شمار می‌رود.

 

آغاز قنات

آغاز قنات همان دهانه قنات است که مظهر قنات نامیده می‌شود. مظهر قنات جایی است که آب از دل قنات بیرون می‌آید و ظاهر می‌شود و می‌تواند برای آبیاری و دیگر مصارف مورد استفاده قرار بگیرد. قسمت انتهایی قنات ، پیشکار قنات نامیده می‌شود که در آخرین قسمت آن ، مادر چاه قنات قرار گرفته‌است. قسمت‌هایی از قنات که با حفر آنها هنوز آب بیرون نمی‌آید «خشکه کار» و قسمتی که آبدار است (قسمت انتهایی) قسمت «آبده قنات» نامیده می‌شود.

 

حفر قنات

حفر قنات معمولاً از مظهر ان که همان سطح زمین است و خشک می‌باشد، شروع و به مناطق آبده مادر چاه ، ختم می‌شود. بنابراین ، اول دهانه قنات یا هرنج که خشک است و بعد اولین چاهها یا میله‌ها که اینها هم خشک است و آب ندارد و به اصطلاح قسمت خشک کار قنات نامیده می‌شود، حفر می‌شود. بعد کار به طرف قسمت بالا دست که همان قسمت‌های آبده و بیشتر آبده زمین باشد، ادامه پیدا می‌کند.

 

طول و عمق قنات

طول یک رشته قنات که در میزان آبدهی آن نیز موثر است، نسبت به شرایط طبیعی میزان متفاوت است. این شرایط بستگی به شیب زمین وعمیق ما در چاه دارد. از طرف دیگر هرچه سطح آب زیرزمینی پایینتر باشد، عمق مادر چاه بیشتر می‌شود. طویلترین قناتی که تاکنون در ایران حفر شده ، در حوالی گناباد از توابع خراسان است که ۷۰ کیلومتر طول آن است و عمیقترین مادر چاه قناتهای ایران به روایتی ۴۰۰ متر و به روایت دیگر ۳۵۰ متر عمق دارد و آن مربوط به قنات «قصبه» گناباد است. مهم‌ترین عاملی که طول قنات را مشخص می‌کند، شیب زمین می‌باشد. هرچه شیب زمین کمتر باشد طول قنات بیشتر و هرچه شیب بیشتر باشد طول قنات کمتر خواهد بود.

ویژگیهای قنات

سیستم استخراج در قنات طوری است که آب بدون کمک و صرف هزینه فقط با استفاده از نیروی ثقل از زمین خارج می‌گردد. با توجه به چاهها و قناتهای موجود ، آب قنات در مقابل آبی که از چاه استخراج می‌شود، ارزانتر تمام می‌شود. آب قنات دائمی است و در مواقع اضطراری کشت و احتیاج زراعت در مواقع حساس به آب ، قطع نمی‌شود. منابع آب زیر زمینی توسط قنات دیر تمام می‌شود و استفاده طولانی دارد، هر چند بطور دائم چه مصرف شود و چه شود، خارج می‌گردد. قنات دارای مزایای بسیاری زیادی است که در اینجا فقط به تعداد محدود از آنها اشاره شد.

 

معایب قنات

در زمینهای هموار و نواحی که آب زیرزمینی شیب کافی ندارد و نیز زمینهای خیلی سست و ماسه‌ای امکان حفر قنات نیست. آب قنات ، بطور دائم جریان دارد و قابل کنترل نیست. روی این اصل ، مدام باعث تخلیه آب زیرزمینی می‌شود. در فصولی که به آب احتیاج نیست و یا احتیاج به آن خیلی کم است، امکان جلوگیری از جریان و یا کنترل آن وجود ندارد.

قنات به خاطر این که در سفره‌های آب زیرزمینی کم عمق استفاده می‌شود و این منابع هم غنی نیست و دارای نوسان زیاد است، لذا قنات نسبت به تغییرات سطح آب زیر زمینی خیلی حساسیت دارد. در فصول گرم که گیاه به آب بیشتری نیاز دارد و نیز در فصول و سالهای خشک ، آب قنات کم می‌شود. قنات نسبت به چاه در مقابل سیل و زلزله و امثال اینها آسیب پذیر است و خرابی در قناتها بعضی مواقع طوری است که احیا مجدد آنها یا ممکن نمی‌باشد و یا از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست.

 

تحقیق - قنات

gilane-ma1.blogfa.com/post-290.aspx
تحقیق - قنات - تحقیق. ... که امروزه شهرت جهانی پیدا کرده ، بعدها از ایران به بسیاری از کشورهای جهان انتقال یافته و مورد استفاده مردم در دیگر نقاط دنیا قرار گرفته‌است.

تحقیق درباره قنات چیست؟

www.asemankafinet.ir/post/1742/تحقیق-درباره-قنات-چیست.aspx
تحقیق درباره قنات چیست؟ کاریز یا قنات یا کهریز به راهی که در زیر زمین کنده شده تا آب از آن جریان یابد می‌گویند. کاریز کانالی است در عمق زمین برای ارتباط دادن ...

همه چیز در مورد قنات

sotunafraz.com/ghanat.htm
در قرن نهم میلادی اولین کتاب در مورد قنات تدوین شد که نام آن القانی بود. .... است اكتفا مي‌شود: اين دانشمند در نتيجه‌ی سال‌ها تحقيق و نيز سفر به كشورهاي مختلف و هم‌چنين ...

قنات - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

https://fa.wikipedia.org/wiki/قنات
کاریز یا قنات یا کهریز به مجرای تونلی شکلی که در زیر زمین کنده شده تا آب در آن ... از طرفي با توجه به شرايط اقليمي منطقه و دانسته ها، تنها منبع تامين آب مورد نياز .... مؤسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، چاپ اول.

همه چیز در مورد قنات > سایت دانش آموزی نجات آب

danab.kwpa.gov.ir/Default.aspx?tabid=621&articleType...articleId...
۱۸ خرداد ۱۳۹۳ ه‍.ش. - بسياري از پژوهشگران، تاريخ حفر قنات را به دوره‌ي هخامنشي نسبت مي‌دهند. ... اين دانشمند فرانسوي است اكتفا مي‌شود: اين دانشمند در نتيجه‌ي سال‌ها تحقيق و نيز .... نكته ديگري كه نه در مورد قنات بلكه در مورد آب وجود دارد اين است كه آب براي ...
۲۵ مهر ۱۳۹۰ ه‍.ش. - منابع آب زيرزميني از دهه 40 به شكل قنات كه اختراع ايرانيان بود مورد استفاده قرار مي گرفت البته ... كردواني خشك شدن قنات ها را از ديگر تبعات حفرغيرقانوني چاه هاي عميق ذكر مي كند و مي گويد: حفر .... مجله تحقيقات اقتصاد كشاورزي.

zist - درباره ی قنات

sampadzist.mihanblog.com/post/3
۳۰ آبان ۱۳۹۰ ه‍.ش. - درباره ی قنات. ... یک چاه افقی، بدون استفاده از انرژی های فسیلی و الکتریکی به روی زمین آورده می شود و مورد استفاده قرار می گیرد. .... تحقیق زیست

تحقیق در مورد قنات

parkweb.ir/تحقیق-در-مورد-قنات/
در قرن نهم میلادی اولین کتاب در مورد قنات تدوین شد که نام آن القانی بود. مردم با استفاده از این کتاب تا قرن یازدهم میلادی قنوات زیادی حفر کردند که این دوران مصادف بوده ...

همه چیز در مورد قنات ها - پارسی لند

www.parsiland.com/showthread.php?t=5638
۲۰ بهمن ۱۳۸۸ ه‍.ش. - 3پست - ‏1 نویسنده
روي قنات تحقيقات بسيار گسترده و بالايي انجام شده است. اسامي معادل قنات در ايران و ساير كشورهاي جهان براي قنات بيش از ٢٧ اسم وجود دارد يا به ...

ویژگی های قنات های ایران - بیابان های ایران

www.irandeserts.com › درگاه کویر › معماری و بناها
اگر شهر کاشان را مرکز پژوهش در مورد قنات های شگفت آور قرار دهیم و حدود 160 کیلومتر شعاع دایره آن را مورد بررسی قرار دهیم به شگفتی هایی در قناعت های پهنه مذکور ...
۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ ه‍.ش. - دانلود پایان نامه - مقاله -تحقیق - گزارش کارآموزی ..... در مقاله قبلی در مورد حفر قنات توضیحاتی داده شد واکنون قسمت تکمیلی آن خدمتتان تقدیم می شود ...

مقاله بررسی روند تغییرات کیفی چاه و قنات و اثرات زیست ...

www.civilica.com/Paper-TKWRM01-TKWRM01_044=بررسی-روند-تغ...
در تحقیق حاضر روند تغییرات کیفی آب های زیر زمینی دشت بهاباد مورد بررسی قرار گرفت . در این تحقیق از آمار تغییرات کیفی 14 چاه و قنات با بیشترین دوره آماری ...
کشکول جغرافیایی - قنات - برگ گلی از بهار بیکران جغرافیای هستی ... است که آب از دل قنات بیرون می‌آید و ظاهر می شود و می‌تواند برای آبیاری و دیگر مصارف مورد.
قنات,قنات,تاریخچه واژه قنات,محاسن قنات,معایب قنات,مقاله PDF, شرح:○ تاريخچه واژه قنات : ريشه کلمه ((قنات)) گرفته شده از کلمه ((کانو)) آکادي است که به معناي ((ني)) ...

دانلود مقاله قنات

mag-iran.com/دانلود-مقاله-قنات-2.htm
طبق نظر هانری گوبلو قنات در حدود ۸۰۰ ق.م در شمال غربی ایران در مرکز ترکیه فعلی توسط معدنچیان برای استخراج آب معادن حفر گردید . این تکنیک کم کم مورد استفاده ...

مقاله در مورد قنات ميراث زنده‌ی تاريخ پنهان درون خاک - دانلود مقاله

mag-iran.com/مقاله-در-مورد-قنات-ميراث-زنده‌ی-تاريخ.htm
آشنایی با قنات واژه شناسی قنات: نظریات گوناگونی در مورد ریشه لغت قنات ارایه شده است ؛ در ايران و آسياي ميانه قنات و كاريز و در كشورهاي عربي فقره مي‌گويند. در ایران ...

دانلود مقاله قنات در ایران

mag-iran.com/دانلود-مقاله-قنات-در-ایران.htm
قرآن کریم بهترین منبع تحقیق درباره لفظ قنات (باغ و بوستان و بهشت) و ماهیت قنات ... اگر شهر کاشان را مرکز یک پژوهش در مورد قناتهای شگفت آور قرار دهیم و حدود ۱۶۰ ...

تحقیق در مورد قنات گناباد

web.bloghaaa.xyz/+تحقیق+در+مورد+قنات+گناباد%20/
تحقیق - قنات جغرافی - در مورد شهرستان گناباد قنات - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد ویژگی های قنات های ایران - irandeserts.com قنات - daneshnameh.roshd.ir همه چیز در مورد ...

چاه - آفتاب

www.aftabir.com/.../iran/.../human_village_watersource_mine_hole.php
فرق اساسى و عمدهٔ چاه با قنات در اين است که به‌منظور استفاده از آب چاه نياز به يک ... ترتيب ۷۲۴۰، ۶۵۵۶ و ۶۴۸۳ حلقه چاه دستى حفر شده و مورد استفادهٔ روستائيان قرار دارد.
«مقنی سالخورده در اتاق تاریک یک قنات خشک شده، کلنگ را فرود می آورد و من کار عظیم کلنگ .... در این کشور تحقیقات زیادی در مورد قنات ها انجام داده اند و برای قنات ها مدل ...

بررسی روند تاریخی پیدایش قنات در ایران - راسخون

rasekhoon.net › ... › بررسی روند تاریخی پیدایش قنات در ایران
۱۶ خرداد ۱۳۹۳ ه‍.ش. - قرآن کریم بهترین منبع تحقیق درباره لفظ قنات و ماهیت آن می باشد. ... جهان انتقال یافته و مورد استفاده مردم در دیگر نقاط دنیا قرار گرفته است.

قناتهای ایران - تبیان

www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=13135
۲۲ شهریور ۱۳۸۴ ه‍.ش. - قنات یا كاریز اختراع ایرانی هاست اختراعی كه باعث شده در حاشیه كویر ... به نظر من بیشتر در مورد چیز های دیگر نوشته بودید تا درمورد قنات ها ... در حالی که فضای تحقیقات اینترنتی ما را copy وpaste گرفته است هر تحقیق و نوشتار نو ...
YAHoO - قنات‌ و كاربردهاي‌ آن _ نويسنده‌:مهرخ‌ ملكيان‌ - ... 2 - تحقيق‌ و بررسي‌ برروي‌ آب‌هاي‌ شور وقليايي‌ مورد استفاده‌ كشاورزي‌، شامل‌ قنوات‌ و چاه‌ها(1361) (108).

مقاله ای درباره ی قنات - پیکوفایل

s5.picofile.com/file/8108347050/مقاله_ای_درباره_ی_قنات.pdf.html
مقاله ای درباره ی قنات.pdf. حجم فایل, 713 KB. تعداد دانلود, 277. تاریخ انتشار, 1392/10/21 11:37 AM. تاریخ آخرین دانلود, 1394/09/19 12:59 PM. لینک دانلود.

کتاب در مورد قنات

nasim.xyz/کتاب+در+مورد+قنات/
همه چیز در مورد قنات - sotunafraz.com ویژگی های قنات های ایران - irandeserts.com ... در مورد قنات ها - parsiland.com قنات - تحقیق مقاله مطلب چوپانانِ آباد - اهمیت قنات ...
۳ اسفند ۱۳۹۱ ه‍.ش. - مستوفی" در سال 740 هجری قمری ظاهرا با استفاده از روایت ناصر خسرو،این گونه در مورد قنات نوشته است:« چهار فرسنگ درازای کاریز است و چاه آن ...
قنات در پهنه وسیعی از جهان از ژاپن تا شیلی گسترده است اما بزرگترین کانونی که در آن قنات به عنوان اصلی ترین منبع تأمین کننده آب شناخته می شود اطراف کویرهای ...

مستند تحقیقات محقق فرانسوی درباره قنات قصبه گناباد

www.aparat.com/.../مستند_تحقیقات_محقق_فرانسوی_درباره_قنات_ق...
۲۲ شهریور ۱۳۹۴ ه‍.ش. - گناباد گوهر کویر مستند تحقیقات محقق فرانسوی درباره قنات قصبه گناباد قنات قصبه گناباد , قنات گناباد , قنات قصبه , , گناباد گوهر کویر.

كاريز - بهنام

www.ichodoc.ir/p-a/CHANGED/189/html/189-59.HTM
اوليور اسين كه در مورد تاريخ مادريد تحقيقات بسيرا كرده مي گويد « در حقيقت، بسيار ... هلموت كلوبرت» كه در مورد قنات‌هاي اين منطقه به دقت تحقيق آغاز حفر قنات را ...

تحقیق درباره قنات

webavval.ir/go/2097276.html
تحقیق و مقاله در مورد آبهای زیر زمینی و قنات ها آبهای زیر زمینی و قنات ها، آبهای زیر ... روش تحقیق - روش تحقیق ... _این کاربری در وضع موجود شامل یک باب دبستان با ...

یزد - قنات شناسی

ejazekavirneshinan.persianblog.ir/tag/یزد
م) در بین النهرین مورد استفاده قرار گرفت و هخامنشیان این تکنیک را به مصر ... عمق آن را 700 گز و طول آن را چهار فرسنگ ذکر کرده است ، اما بر اساس تحقیقات یاد شده مادر ...

تحقیق در مورد قنات ها - آشپزی

cookery.ccfun.ir/تحقیق-در-مورد-قنات-ها.html
۱۱ آذر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - مهمترین و کاملترین کتاب در مورد قنات و مسایل ... قنات‌ها در محدوده‌ی ...

تحقیق در مورد قنات

enews.etedaal.ir/news/t/1305005/__تحقیق_در_مورد_قنات
به گزارش خبرگزاری فارس، نیلوفر صادقی در دوازدهمین نشست از سلسله نشست‌های آب، فرهنگ و جامعه با عنوان «قنات برای آینده» که در کاروانسرای سریزد برگزار شد، ...

تحقیق در مورد چشمه چاه وقنات - sobasa

sobasa.hostik.ir/تحقیق-در-مورد-چشمه-چاه-وقنات.html
همه چیز در مورد قنات - ستون افراز ... به علت فراوانی منابع آب در آن زمان (چشمه ... خدا در چاه ... در مورد عمق چاه های ... بیشتر... قنات - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد ... که همانند چشمه‌های ...

بهمن 1391 - سوم دبستانی

3dabestani.blogfa.com/1391/11
۳۰ بهمن ۱۳۹۱ ه‍.ش. - دریا- دریاچه رودخانه – اقیانوس- چشمه- قنات- چاه ... آب های روی سطح زمین، نقش های مهمی ایفا می کنند؛ رودخانه ها آب مورد نیاز ... به گزارش نیوساینتیست، تحقیق تازه‌ای نشان می‌دهد آب، مایه حیات زمین از همان ابتدای پیدایش این کره همراه آن بوده و ...

SID.ir | قنات و سرمايه اجتماعي

fa.journals.sid.ir/ViewPaper.aspx?id=106803
توسط فداكارداوراني محمدمهدي
در اين مقاله، ياريگري ها در شبکه روابط اجتماعي قنات مورد توجه قرار گرفته است. ... در اين تحقيق، 300 نفر از اهالي روستاي داوران (150 نفر مالک قنات و 150 نفر ...
۲ شهریور ۱۳۸۳ ه‍.ش. - تحقیق دانشگاهی آسیاب های آبی میبد، چرا و چگونه شکل گرفتند ... این نوع آسیاب در مناطق خشک ایران به روی قنات ساخته می شود. ... هم اکنون اکثر روستاها حتی در صورتی که قادر به تولید گندم مورد نیاز خود باشند از نظر تهیه آرد ...
تحقیق حاضر به بررسی ابعاد تاریخی، فرهنگی قنات در ایران، قنات های ایران، موقعیت ... علی رغم اینکه با استفاده از قناتها مسیرهای طولانی جهت انتقال آب تا محل‌های مورد ...
۱ دی ۱۳۹۲ ه‍.ش. - اختصاصی معمارنت- روز چهارشنبه 27 آذر انجمن انسان شناسي، دكتر جواد صفي نژاد، آخرین تحقیقات خود را در مورد شگفتي‌هاي قنات در دانشكده علوم ...

نسخه قابل چاپ - Articles - مقالات

hgto.tabaar.com/Article/ViewArticle.asp?Printable=true&id...
چاه و قنات. مقدمه : نمی دانیم در کجاه ودرچه زمانی وچگونه اولین چا ه حفر گردید حفر چاه درعهد ... 5-با توجه به آب استخراج شده از قنات وچاه آبی که از قنات مورد استفاده قرا رمی ...

[PDF]اصل مقاله (1169 K) - دانشگاه تهران

https://jhgr.ut.ac.ir/pdf_24979_02a1b716404ab75d53f4ac4c7988034a.h...
توسط فرجی سبکبار - ‏2012
۱۷ مرداد ۱۳۸۹ ه‍.ش. - اﺳﺖ، اﻣﺎ ﺑﺎزدﻫﻲ ﻗﻨﺎت در درازﻣﺪ . ت در ﻗﺒﺎل ﻣﺨﺎرج آن. ،. ﺑﺴﻴﺎر زﻳﺎدﺗﺮ. و ﺑﺎﺻﺮﻓﻪ. ﺗﺮ اﺳﺖ . ﻳﺎﻓﺘﻪ. ه. ÷÷÷÷. اي اﻳﻦ. ﻣﻘﺎﻟﻪ. ﻧﺸﺎن ﻣﻲ. دﻫﺪ ﻛﻪ در ﻣﺤـﺪوده. ي. ﻣـﻮرد ﻣﻄﺎﻟﻌـﻪ. 57. رﺷﺘﻪ ﻗﻨﺎت (.

تحقیق ژاپونی درباره قنات - پایگاه مجلات تخصصی نور

www.noormags.ir/view/fa/articlepage/.../تحقیق-ژاپونی-درباره-قنات
تحقیق ژاپونی درباره قنات. یغما فهرست مقالات. نویسنده: افشار،ایرج؛. مجله: یغما » تیر 1357 - شماره 358. (2 صفحه - از 211 تا 212). سامانه دسترسی از راه دور نرم ...
۱۸ اسفند ۱۳۸۷ ه‍.ش. - قنات که توسط مقنیان ایرانی اختراع شده، هزاران سال قدمت دارد. ... از ایران به بسیاری از کشورهای جهان انتقال یافته و مورد استفاده مردم در دیگر نقاط دنیا ...

مقاله : قنات 2500 ساله گناباد يکي از عجايب تمدن ايران ...

tebyan-zn.ir/detailed-papers/tara59/342591/قنات.../default.html
به نظر ميرسد که حکايتي ناصر خسرو در سفرنامه خود آورده مبدا اظهار نظرهاي بعدي شده که بعدا او در مورد قنات گناباد ارائه شده است .'حمد ا.. مستوفي' در سال 740 هجري قمري ...

چیزای جالب برا بچه ها و بزرگا - چشمه های آب گرم و قنات ها

dt1379.blogfa.com/tag/چشمه-های-آب-گرم-و-قنات-ها
... ی جالب و تحقیق هایی برای بچه های ابتدایی و سوالات تیزهوشان و تصاویر زیبا و. ... شده و به وسیله ی چاه های متعدد آب آن تا محل مورد نظر (روستا یا مزرعه) هدایت می شود.

[DOC]تحقیق آبیاری2.doc

makateach.persiangig.com/video/نمونه%20سوال/تحقیق%20آبیاری2.doc
در كشور ما نيز موسسه تحقيقات آب از گذشته مسئوليت سنگين و خطير مطالعه و تحقيق در ...... مورخان در مورد قنات و در عهد اشكانيان و ساسانيان نيز سخن گفته اند. در اين ...

بررسی قنات در استان مرکزی با تأکید بر قنوات موثر - show ...

markazi.irib.ir/-/بررسی-قنات-در-استان-مرکزی-با-تاکید-بر-قنوات-موثر
بررسی قنات در استان مرکزی با تأکید بر قنوات موثر ... که حضور پژوهشگر در تمامی مظاهر قناتهای مورد تحقیق و تهیه عکس از میزان آبدهی و حتی مزارع وابسته به قناتها، ...

قنات و چاه - علوم و مهندسی آب

www.abe87.blogfa.com/cat-3.aspx
علوم و مهندسی آب - قنات و چاه - این تارنگار در راستای پیشبرد دانش کشاورزی گام بر می ... 2 - تحقيق‌ و بررسي‌ برروي‌ آب‌هاي‌ شور وقليايي‌ مورد استفاده‌ كشاورزي‌، شامل‌ ...

دانلود تحقیق در مورد اطلاعات‌ قنات‌ و كاربردهاي‌ آن‌ (کد 1031)

esffile.ir/bankmaghale/دانلود-تحقیق-در-مورد-اطلاعات‌-قنات‌-و/
اطلاعات‌ قنات‌ و کاربردهای‌ آن‌. چکیده طرح‌ بانک‌ اطلاعات‌ پروژه‌های‌ تحقیقاتی‌ و مدارک‌ علمی‌ آب‌ در سال‌ ۱۳۷۴ با هدف‌ آماده‌ سازی‌ ۱۰۰۰۰ مدرک‌ درموضوعات‌ آب‌، به‌ طور مشترک‌ بین‌ ...

[PDF]ارزیابی اقتصادی یك روش ابتكاری احیاء قنات در استان هرمزگان

confbank.um.ac.ir/modules/conf_display/conferences/.../NE111.pdf
ارﺷﺪ آﺑﺨﯿﺰداری و ﻋﻀﻮ ﻫﯿﺌﺖ ﻋﻠﻤﯽ ﻣﺮﮐﺰ ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت ﮐﺸﺎورزی و ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﻫﺮﻣﺰﮔﺎن ،. ﮐﺎرﺷﻨﺎس ارﺷﺪ ... اﺳﺘﺎن ﻫﺮﻣﺰﮔﺎن از ﺟﻤﻠﻪ ﻣﻨﺎﻃﻖ ﻣﺤﺮوم ﮐـﺸﻮر از ﺟﻬـﺖ ﺗـﺎﻣﯿﻦ آب ﻣـﻮرد ﻧﯿـﺎز در ﺑﺨـﺶ ﻫـﺎی ﻣﺨﺘﻠـﻒ. اﺳﺖ.

تحقیق در مورد قنات ها - وبلاگ

webblog.tezah.ir/تحقیق-در-مورد-قنات-ها.html
۳۰ شهریور ۱۳۹۴ ه‍.ش. - چندانی ندیده اند و این در مورد قنات ها نیز ... اولین کتاب در مورد قنات تدوین شد که ...
ﺁﺏ ﺍﺯ ﺳﻮﻱ ﺧﻮﺩ ﺭﻭﺳﺘﺎﻳﻴﺎﻥ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﻗﻨﺎﺕ ﻭ ﺷﺒﮑﺔ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻣـﻮﺭﺩ ﻧﻴـﺎﺯ ﺑـﺮﺍﻱ ﻧﮕﻬـﺪﺍﺭﻱ، ... ﺩﺭ ﺭﺍﺳﺘﺎﻱ ﺗﺤﻘﻖ ﺷﺮﺍﻳﻂ ﺗﻮﺳﻌﺔ ﭘﺎﻳﺪﺍﺭﺭﻭﺳﺘﺎﻳﻲ ﺑﺮﺷﻤﺮﺩ . ﻣﻄﺎﻟﻌﺔ ﻣﻴﺪﺍﻧﻲ ﺍﻳﻦ ﺗﺤﻘﻴﻖ ﺩﺭ ﺩﻭ ﺭﻭﺳﺘﺎﻱ ﺩﺍﻭﺭﺍﻥ. (. ﺩﺍﺭﺍﻱ ﻗﻨـﺎﺕ. ).

[PDF]دانلود - معاونت خدمات شهری - شهرداری تهران

usd.tehran.ir/Portals/0/DataBase/.../Aqueduct%20In%20Iran%20(Fa).pdf
ﻗﻨﺎﺕ ﺩﺭ ﺍﻳﺮﺍﻥ. : ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻣﻮﺭﺩﻱ ﻗﻨﺎﺕ. ﻫﺎﻱ ﺷﻬﺮ ﺗﻬﺮﺍﻥ. ﻣﺆﻟﻔ. ﻴﻦ. : ﺍﺣﻤﺪ ﻣﺎﻟﻜﻲ ﻭ ﺍﺣﻤﺪ ﺧﻮﺭﺳﻨﺪﻱ ﺁﻗﺎﻳﻲ. ﻃﺮﺡ ﺭﻭﻱ ...... ﺗﺎﻟﻴﻒ ﻛﺘﺐ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻗﻨﻮﺍﺕ ﺗﻬﺮﺍﻥ. -۷ ..... ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻣﺤﻔﻞ ﻳﺎ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻛﺘﺎﺏ ﺑـﻪ ﺗﻘﺮﻳﺒـﻲ ﻳـﺎ ﺑـﻪ ﺗﺤﻘﻴﻘـﻲ.

: قنات - دانشنامه رشد

daneshnameh.roshd.ir › علوم طبیعت › زمین شناسی › آب شناسی
قنات که توسط مقنیان ایرانی اختراع شده ، هزاران سال قدمت دارد. ... از ایران به بسیاری از کشورهای جهان انتقال یافته و مورد استفاده مردم در دیگر نقاط دنیا قرار گرفته است.

قنات ، حرکت زندگی در ایران زمین - سایت پروژه های علمی

elmiproje.ir/post/305/قنات--حرکت-زندگی-در-ایران-زمین.html
دسته بندی: تحقیق رایگان,کشاورزی,. قنات ... ۲) به علت کانال های زیرزمینی ، عبور آب در قنات، آب اتلاف و تبخیر نمی شود. موضوعی که .... تحقیق در مورد بهداشت روان

[PDF]ﻗﻨﺎﺕ ﻭ ﺁﺏ ﺍﻧﺒﺎﺭ : ﺗﻜﻨﻮﻟﻮﮊﻱ ﺁﺑﺮﺳﺎﻧﻲ ﻛﻮﻳﺮ

www.irane7000saale.com/pdf-Iran.../KAVIR-AB-(Irane7000saale).pdf
ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻣﺠﺎﻝ ﺑﻪ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﺁﺏ ﺑﻮﺳﻴﻠﻪ ﻗﻨﺎﺕ ﻭ ﻧﺤﻮﻩ ﻃﺮﺍﺣﻲ ﻭ ﺳﺒﻚ ﻣﻌﻤﺎﺭﻱ ﺁﺏ ﺍﻧﺒﺎﺭﻫﺎﻱ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﻳﺰﺩ ﻭ ﻛﺮﻣﺎﻥ .... ﺮﻭﻧﺪ ﻭ ﺁﺏ ﻣﻮﺭﺩ ﻧﻴﺎﺯ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺮﺩﺍﺭﻧﺪ ﺑﻪ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﺩﻳﮕﺮ ﺑﺎﺯﺷﻮﻫﺎﻱ ﺍﻃﺮﺍﻑ ﻣﺨﺰﻥ ﻫﻢ ﺑﺮﺍﻱ ﻭﺭﻭﺩ ﻭ ﺧﺮﻭﺝ ﺑﻪ ...

کاشان

www.7dorim.com/Tasavir/sh_kashan_main.asp
... 40 الی 50 رشته آن هم اکنون مورد استفاده می باشد، علاوه بر قنات ها بیش از 8 چشمه ... بر اساس تحقیقات یک هیأت فرانسوی به سرپرستی پروفسور رومن کریشمن، طی ...
گذشته و آینده - قنات و کاریز در ایران - مجموعه مقالات و نظرات شخصی انوش راوید. ... غیر از مورد های آلودگی، مرحله بعد ساخت و ساز و نگهداری تأسیسات مربوطه می باشد، ... صدمه به آثار تاریخی بود، من انوش راوید چون در بخش تاریخ تحقیق می کنم، نوشتم اگر ...

وقف قنات در قاین و آثار اجتماعی، فرهنگی آن - میراث جاویدان

miras.naserin.com/.../وقف-قنات-در-قاین-و-آثار-اجتماعی،-فرهنگی-آن/
روش تحقیق اتخاذ شده ترکیبی از روش میدانی و اسنادی است که عمدتا از روش ... درآمد حاصله از این موقوفات مورد بررسی دقیق تر قرار گرفته و آثار اجتماعی، فرهنگی آن بر ...
مادر چاه قنات قدیمی قصبه گناباد نیز با عمقی در حدود 280 تا 300 متر یکی از ... دهنه چاه رو بلدند و بقول دکتر سلطانی که سالها تحقیق در مورد این چاه ها رو داره: کنارش ...

دانلود مقاله درباره استان بوشهر

www.downloadarticle.ir › مقالات جغرافیا
در ابتدا جغرافیای استان بوشهر مورد بحث قرار گرفته است. ... این چشمه ها تخلیه می شود و تعداد 49 قنات که سالیانه 11 میلیون متر مکعب از آن مورد استفاده قرار می گیرد.
قنات و مشخصات آن : در اين پست مطالب خوب و جالبي در مورد قنات نوشتم . روستاي موغار داراي قنات مي باشد و خوب است كه يه سري اطلاعات در مورد قنات داشته باشيم .

GSI.ir - - مقالات علمى - بررسى رابطه وجود معدن سرب منطقه قنات ...

www.gsi.ir/.../بررسى.رابطه.وجود.معدن.سرب.منطقه.قنات.مروان.شهرستان....
روش تحقیق: در این تحقیق همگروهی (cohort) جامعه مورد بررسی در گروه مورد تمامی بزهای منطقه معدنی قنات مروان و در گروه شاهد تمامی بزهای منطقه غیر معدنی دشتاب انتخاب ...
۱۶ آبان ۱۳۹۴ ه‍.ش. - ب) در حال تماشای فیلم مورد علاق هتان هستید که برادرتان شبکه را عوض م یکند. ( ) ..... 8 ) چرا میزان تبخیر و آلودگی آب در قنات ها بسیار کم است.

مقاله درباره قنات گناباد - وطن فایل

vatanfile.ir/download/tag/مقاله-درباره-قنات-گناباد/
حفر کانال‌های عظیم، انتقال آب به وسیله‌ی جوی‌های درارتفاع در امپراطوری روم، آب‌رسانی توسط لوله‌های سفالین در دوره‌های پیش از تاریخ و هم‌چنین ابداع فن‌آوری قنات را می‌توان ...
وزارت نیرو می تواند قنات متروک را رأساً مورد استفاده قرار دهد و یا اجازه بهره برداری از آن را به .... دوران جدید مورد نظر در شعاع بررسی و تحقیق حاضر از نظر ما شروع دوران ...

دانلود تحقیق قنات با فایل ورد | چهارگوش

4goush.net/tag/دانلود-تحقیق-قنات-با-فایل-ورد/
دانلود تحقیق درباره قنات ... با برچسب: تحقیق 3 صفحه تحقیق قنات تحقیق قنات با فهرست تحقیق قنات با فهرست و عکس مقاله با ... در این مورد بیشتر بدانید... .
مهندسی آب (Water Engineering) - چشمه ، چاه و قنات - وَهوَالّذي خَلَقَ السّمواتِ وَالاَرضَ في سِتَّهِ ايّام وَكانَ عَرشُهُ عَلَي ... استانداردهاي موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران.

[DOC]بررسي انجام عمليات آبخيزداري دركاهش اثرات خشكسالي

www.qom.frw.org.ir/UploadedFiles/XFiles/qom/m.khoshksali.doc
براساس آمار موجود، درحال حاضر حدود 35000 رشته قنات با ميزان آبدهي ساليانه حدود 9 ميليارد ... برای بررسی های مورد نظر در این تحقیق روش مطالع به شرح زیر مشتمل بر ...

همه چیز در مورد قنات ها

forum.mihanu.ir › ... › آرشیو قدیمی انجمن › دانشگاهی › مهندسی کشاورزی
۲۹ بهمن ۱۳۸۸ ه‍.ش. - روي قنات تحقيقات بسيار گسترده و بالايي انجام شده است. ... شكني در قنات استفاده مي شود منظور همان پساكني است و چنانچه اين واژه در مورد چاه استفاده ...

کاریز | پارسی ویکی - لغت نامه

parsi.wiki/dehkhodaworddetail-07269a7ab04d4f2c809ba8a1e9a6b51c-f...
کاریز : فن و شیوه حفر قنات بوسیله مسلمنان به اروپا برده شد. ... هلموت کلوبرت» که در مورد قنات‌های این منطقه به دقت تحقیق آغاز حفر قنات را منسوب به بعد از جنگهای ...
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ ه‍.ش. - ... را غنیمت شمردیم و در پی مسائل پیش آمده در مورد قنات قصبه گناباد و ثبت ... اکنون در حال تحقیق روی آن هستیم، ساماندهی موزه گناباد، طرح گردشگری ...
۳ آبان ۱۳۹۳ ه‍.ش. - با وجود اهميت قنات ها در نظام اجتماعي ايران، متاسفانه به دليل توسعه ناهنجار شهرنشيني و صنعتي شدن، رفته رفته قنات ها چنان مورد بي مهري قرار ...
کاریز یا قنات با استفاده از مقاله کاریز میراث علمی و فرهنگی ایرانیان، دکتر محمد عجم ... کشورهای جهان انتقال یافته و مورد استفاده مردم در دیگر نقاط دنیا قرار گرفته‌است. .... تحقیقی، کتاب یا تز دکترای خود را تحت عنوان «قنات فنی برای دست‌یابی به ...

کهنوج سرزمین قنات ها

miladshahryari.blogfa.com/
3- ایجاد جاذبه های علمی ،فرهنگی، هنری، ورزشی و درمانی:از همه مهمتر همین مورد می باشد ؛ این جاذبه ها از جمله شاخص های پیشرفت و نیز زمینه مناسبی برای جلب مسافر و ...

درباره استان سیستان و بلوچستان

seminars.usb.ac.ir/cbcs/fa-ir/Page890/
... دفتر تحقیقات کاربردی نیروی انتظامی · درباره دانشگاه سیستان و بلوچستان .... و لاديز از مهمترین رودخانه های زاهدان و آب مورد نياز اين شهر از طريق چاه قنات، چشمه ها، ...

ماهي سفيد کور هم رفت - ettelaat newspaper

www.ettelaat.com/new/index.asp?fname=2015%5C01%5C01...24...
۱۶ دی ۱۳۹۳ ه‍.ش. - ... انگلیسی دانشگاه آکسفورد برای تحقیق در مورد بود یا نبود ماهی کور در قناتهای ایران به جوپار سفر کرد. آنتونی اسمیت دانشجوی رشته جانورشناسی ...

درباره ما - icqhs

icqhs.org/SC.php?type=static&id=21
مرکز بین المللی قنات و سازه های تاریخی آبی یک مؤسسه تحقیقات آب وابسته به یونسکو می باشد که فعالیت های خود را تحت نظارت این سازمان انجام می دهد. در ابتدا دولت ...

آب و زندگی

www.ab-va-zendegi.blogfa.com/
با زدن چاه و یا با درست کردن قنات می توان از آبهای زیرزمینی استفاده کرد. ..... آنها در حال استفاده از طیف‌سنجی جذبی اشعه ایکس برای تحقیق در مورد آمینو اسید گلیسین ...

تحقیق درباره قنات شیراز - واضح

vazeh.com/k-728086-تحقیق%20درباره%20قنات%20شیراز
تحقیق درباره قنات شیراز-قنات میراث فرهنگی و علمی ایرانیان(2) نويسنده: محمد عجم نقش قنات در شكل‌گیری تمدنها و پیدایش دول.
... ﺟﻬﺖ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﭘﮋوﻫﺸﮕﺮان از ﻣﺤﻠﻪ ﻣﻮرد ﺗﺤﻘﻴﻖ ﺧﻮاﺳﺘﺎر ﺟﻤﻊ آوري ﻣﻄﺎﻟﺐ ﺑﺼﻮرت ﻛﺘﺒﻲ ﺷﺪه اﺳﺖ. .... ﺗﺄﻣﻴﻦ ﻣﻲﺷﺪ، وﻟﻲ ازﺳﺎل 1379، ﺑﺎ ﺣﻔﺮ ﻛﺎﻧﺎل در وﺳﻂ ﭘﺎرك، آب ﻣﻮرد ﻧﻴﺎز از ﻗﻨﺎت ﻧﻴﺎوران ﺗﺄﻣﻴﻦ ﻣﻲﺷﻮد.
در این تحقیق کاربرد تئوری مجموعه فازی جهت ارزیابی کیفیت آب قنات جهت مصارف شرب و کشاورزی‌ مورد بررسی قرار گرفته و با روش قطعی مقایسه شده است.
تحقیق و پژوهش. مقالات موضوعی ... مدارک مورد نیاز مجوز حفر چاه بجای قنات. تقاضای ... وکالتنامه محضری از سوی همه مالکـان قنات 8- تکمیل فرمهای تعهد نامه توسط وکیل.
۲۱ مهر ۱۳۹۲ ه‍.ش. - ج-قنات سیلویوس(Aqueduct of sylvius):مجرای باریکی است که در مغز میانی قرار دارد که بطن ..... عملکرد جسمی مانند حرکت دادن زبان مورد نیز می باشد.
۱۷ آبان ۱۳۹۴ ه‍.ش. - پایگاه اطلاع رسانی یزد بی آبی-حفر چاههای عمیق یکهزار رشته قنات یزد را ... ها شروع شده و در تحقیق درباره منشا چشمه ها به فناوری قنات رسیده اند که بیشتر در ... که نخستین مورد آن دو سال قبل در مراکش برگزار شد نکاتی درباره چالشهای ...

تحقیق - تحقیق راهنمایی

hadistahghigh.blogfa.com/cat-1.aspx
تحقیق - تحقیق راهنمایی - فقط هم برای تحقیق نیست,مطالب دیگه هم پیدا میشه. ... از دل قنات بیرون می‌آید و ظاهر می شود و می‌تواند برای آبیاری و دیگر مصارف مورد استفاده ...
قنات قصبه ی گناباد ، یک اسطوره، تالیف دکتر محمد حسین پاپلی یزدی و همکاران، ... ها/فاصله پشته ها/وسایل مورد استفاده در حفر قنات/چرخ چاه/چرخ یک سره/چرخ دو سره ...

مديريت جامع قنات با توجه به جايگاه و اهميت آن

www.nrskh.ir/artical/175-مديريت-جامع-قنات-جايگاه-و-اهميت-آن
۲۱ شهریور ۱۳۹۱ ه‍.ش. - مديريت جامع قنات با توجه به جايگاه و اهميت آن. ... بندی آنها و تلفیق تجربیات اجرایی، در نهایت بر پایه هدف تحقیق مورد تحلیل و ارائه گردیده است.

توضیحاتی درباره ی منابع آب جهان - تحقیق شیمی - بخش اول ...

www.shimitahghigh.blogfa.com/tag/توضیحاتی-درباره-ی-منابع-آب-جهان
... دبيرستان - توضیحاتی درباره ی منابع آب جهان - این وبلاگ تحقیقی است در مورد: ... و نبود امکانات فنی برای دسترسی به آب های زیرزمینی دست حفر چاه و ایجاد قنات و.
BİLİMSEL - مقاله علمی در مورد دریاچه ارومیه - گنجينه مقالات دانشجويان و دانش ... مدیریت کشاورزی شهرستان شبستر، تعداد ۱۲۰ رشته قنات دایر در سال ۱۳۷۸ اعلام نموده است ...
بررسی جامع و دقیق کشاورزی در جاهلیت فرصتی فراخ تر و تحقیقی گسترده می طلبد ..... جدم رسول خدا صلی اللّه علیه و آله فرمود: باید هر شب به یک قنات بروند و اندازه ...

قنات قصبه از زبان رجبعلی لباف خانیکی | روستای خانیک ...

khanikiha.ir/2015/08/15/قنات-قصبه-از-زبان-رجبعلی-لباف-خانیکی/
۲۴ مرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - ... ثبت جهانی قنات در این روز ها و تحقیقات گسترده ای که وی در مورد قنات و پیشینه ی آن داشته است، جمعه برای گفتگو در این مورد به خانیک رفتیم.

انديشه و هنر - موضوعات - فرهنگ و آب و هوا - Goethe-Institut

www.goethe.de › صفحه اصلي › موضوعات › فرهنگ و آب و هوا
مقاله زیر خطرات ناشی از آن را در مورد فلات ایران تشریح می کند. ... فلات ایران و اطراف آن – منطقه اصلی برای تحقیق در تغییر آب وهوا و محیط طبیعی ... سامانه هزاران ساله آبیاری با قنات که مبنای کشاوزی فلات ایران است در اثر تغییر آب وهوا و مصرف افراطی ...
سپس دکتر شریفی در مورد قنات ها سوالاتی پرسیدند و ما مطلع شدیم که رشته قناتی ... ی تولید مثل درختان کاج اشاره کردم که تحقیق در مورد آنها و ارائه ی آن به من محول شد.
بررسي كيفيت فيزيكي، شيميايي و باكتريولوژيكي آب قنوات مورد استفاده شرب ... بخشي از آب شرب شهرهاي مذكور از قنوات دایر (سه قنات در شهر كرمان و يك قنات در ... آن، کیفیت باکتریولوژیکی این قنات نیز با توجه به نتایج تحقیق اصلاح گردید.
دانلود مقاله معماری قنات که می توانید آن را در سایت کتاب طلایی دریافت کنید.

آبهای قنات

abeghanatha.blogfa.com/
در این کشور تحقیقات زیادی در مورد قنات ها انجام داده اند و برای قنات ها مدل کامپیوتری طراحی کرده اند، دبی آن را به صورت مداوم اندازه گیری می کنند و براساس آمار گذشته، ...
بیشترین و طولانی ترین و قدیمی ترین قنات های جهان در فلات ایران قرار دارد بنابر این بی جهت نیست که پژوهشگران باتفاق باور دارند که بهره برداری از قنات ابتدا در ...
ازقنوات مهم استان، مي توان به قنات اهرستان، دولت آباد، غياث آباد وزارچ اشاره كرد. متوسط بارندگي در ... دانلود رایگان تحقیق درباره آداب رسوم مردم یزد + doc دانلود رایگان ...

در اين مقاله با توجه اينكه يك قنات را مي توان با يك استوانه افقي طويل كه در يك محيط همگن و ايزوتروپ قرار دارد ، مشابه فرض نمود ، نخست توسط آرايش گراديان ، مورد ...

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟